school and education
Odsłon : 1598

Praktyki w Niemczech

Zobacz galerię

Uczymy się w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Technikum im. rtm. Witolda Pileckiego

W ramach programu Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży dostałyśmy możliwość realizacji miesięcznego stażu za granicą.Miejsce, w którym odbywałyśmy praktyki to czterogwiazdkowy hotel ukryty w Lesie Turyńskim w miejscowości Luischental „ Waldhotel Berghof”. Posiada salę konferencyjną, śniadaniową, restaurację, dwa bary, siłownię, basen, spa, z których także my mogłyśmy korzystać w wolnym czasie.

Celem stażu było zapoznanie się z kulturą, językiem, tradycjami tego kraju, a także poszerzenie wiedzy na temat nowych technik kulinarnych i poznanie specjałów regionalnych oraz ich ekspedycje- wydawanie. Podczas zajęć pracowałyśmy w kuchni i na serwisie. Na początku było nam bardzo ciężko, ponieważ byłyśmy daleko od domu, nowi ludzie inny język. Wspierałyśmy się i z czasem było nam coraz łatwiej.

Patrycja Andryskowska:

Zaczęłam staż od pracy na serwisie. Na początku zapoznałam się z restauracją. Nauczyłam się jak obsługiwać klienta, nakrywać stół, składać serwetki na różne sposoby.Do moich zadań należało, także polerowanie szkiców, oraz szkła. Po dwóch tygodniach zaczęłam pracę w kuchni. Bardzo mi się tam podobało, ponieważ mogłam obserwować jak kucharze przygotowywali rożne potrawy. Miałam możliwość także upiec ciasto, smażyć ryby i wydawać desery.

Patrycja Butowska:

W kuchni swoją pracę zaczęłam od zmywania naczyń, potem poznałam metody krojenia warzyw i owoców. Z czasem zaczęłam smażyć różnego rodzaju mięsa. Miałam możliwość zaobserwowania jak kucharze garnirowali potrawy.

Gdybyśmy miały przed sobą jeszcze raz możliwość zrealizowania takiej praktyki, na pewno zdecydowałybyśmy się na taki wyjazd. Chodź podróż trwała kilkanaście godzin to było warto. Niesamowite krajobrazy. Doświadczenia jakie zdobyłyśmy podczas stażu na pewno wykorzystamy w przyszłości.

Patrycja Andryskowska

Patrycja Butowska

"Projekt dofinansowała Polska-Niemiecka Współpraca Młodzieży"Praktyki w Niemczech

Witaj w wersji mobilnej strony ZSP Przodkowo!